Hotel Benczúr
HÁZIREND
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZÁLLODÁNKAT VÁLASZTOTTA BUDAPESTI LÁTOGATÁSA HELYSZÍNEKÉNT!
TÁJÉKOZTATJUK KEDVES VENDÉGEINKET, HOGY A FOGLALÁSSAL EGYIDŐBEN A HÁZIRENDÜNK TARTALMÁT IS ELFOGADJÁK ÉS VÁLLALJÁK A BENNE FOGLALT SZABÁLYOK BETARTÁSÁT.
A FELMERÜLŐ KÉRDÉSEKKEL KAPCSOLATBAN KERESSE BIZALOMMAL A RECEPCIÓS MUNKATÁRSAINKAT.
SZÁMUNKRA AZ ÖNÖK ÉLMÉNYTELI ÉS NYUGODT SZÁLLODAI TARTÓZKODÁSA A LEGFONTOSABB, EZÉRT KÉRJÜK ÖNÖKET A KÖVETKEZŐK TUDOMÁSUL VÉTELÉRE, ILLETVE BETARTÁSÁRA:
ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
BEJELENTKEZÉS
A szobákat a megérkezés napján 14:00 órától lehet elfoglalni. A szoba korábbi elfoglalása előzetes egyeztetés alapján, foglaltság függvényében lehetséges. Csomagszobát biztosítunk.
A személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél átadása kötelező a szálláshelyen. Ennek hiányában a törvényi előirás értelmében a szállásszolgáltatást meg kell tagadnunk. Akkor is, ha előre fizetett foglalásról van szó – ilyen esetben a visszatérítést attól lehet igényelni, akinek a fizetés történt. Nem-visszatéríthető ártípus esetén ebben az esetben sem jár visszatérítés.
KIJELENTKEZÉS
A szobákat az elutazás napján 11:00 óráig tudjuk biztosítani vendégeink részére. A késői elutazás előzetes egyeztetés alapján és felár fizetése ellenében lehetséges.
Kérjük Vendégeinket, távozáskor győződjenek meg arról, hogy a vízcsapok ne maradjanak nyitva, a világítás lekapcsolva és a széf nyitott állapotban legyen.
Kérjük Vendégeinket – a szobából való távozásuk előtt – győződjenek meg arról, hogy értékeik, személyes tárgyaik nem maradtak-e a szobában. Távozáskor a kulcskártyát/ szobakulcsot kérjük a recepción leadni.
A szálloda az utólag felmerült és ki nem egyenlített szolgáltatások díjösszegét a Vendég bankkártyájára terhelheti vagy utólagosan kiszámlázhatja. Fizetés nélküli távozás esetén a szálloda a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton is érvényesítheti a követelését a Vendéggel szemben, melynek költségeit a Vendég fizeti.
LÁTOGATÓK
A szálloda szobáiban csak a recepción regisztrált vendégek tartózkodhatnak. Kérjük látogatóikat a hallban szíveskedjenek fogadni.
A Vendég a látogatója magatartásáért -ideértve az esetleges károkozást is- felelősséggel tartozik.
A látogató által a Vendégnek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a szálloda kizárja.
18 ÉV ALATTI VENDÉGEK
A Szálloda szolgáltatásait 18 év alatti Vendég csak szülői vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy kíséretében veheti igénybe.
14 éven aluli gyermek csak szülői vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodhat a szobában.
A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak annak testi épségéért, magatartásáért és az esetlegesen általa okozott károkért.
A Szálloda területén, rendezvényen 18 év alatti személy alkoholt nem fogyaszthat. Ezen kötelezettség betartásáról, illetve betartatásáról a 18 év alatti személy szülője, általa megbízott cselekvőképes személy köteles gondoskodni. E kötelezettség megszegésének jogi, erkölcsi és anyagi következményeiért a szülő vagy az általa megbízott cselekvőképes személy teljes felelősséggel tartozik, a szálloda a saját felelősségét kizárja.
KISÁLLATOK
A szállodai szobákba 20 EUR/éj/kisállat felár ellenében kutya vagy macska bevihető. Szobánként maximum 1 kisállat hozható.
A szálloda éttermébe kisállat nem vihető be.
A szálloda területén a közlekedés és sétáltatás során póráz használata kötelező.
A háziállat által okozott kárért az állat tulajdonosa anyagi felelősséggel tartozik.
SZÁLLODAI ESZKÖZÖK, BERENDEZÉSEK, KÁROKOZÁS
A Vendég köteles a szálloda eszközeit, berendezéseit rendeltetésszerűen használni, anyagi javainak épségét megőrizni.
A nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt a Vendég a Szálloda felhívására, de legkésőbb a távozása előtt köteles megtéríteni.
A Szálloda bármely eszközének, berendezési,-felszerelési tárgyának meghibásodását a Vendég köteles bejelenteni a szállodának. A Vendég nem jogosult a hibát saját maga kijavítani vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért való felelősséget a szálloda kizárja.
A szálloda berendezési,-felszerelési tárgyait a szálloda területéről kivinni tilos.
WIFI
A szállodában wifi rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes.
A wifi folyamatos, megszakítás nélküli működését a szálloda nem garantálja.
A szolgáltatást a Vendég saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.
BIZTONSÁG
A szálloda az épületben és (annak külső és belső környezetében) a vendégek és a szálloda vagyon-és személybiztonsága érdekében zártláncú kamerarendszert üzemeltet, amely napi 24 órában folyamatosan készít és rögzít felvételeket. A rendszer által rögzített felvételekkel kapcsolatos adatkezelés részletszabályait a szálloda hatályos adatvédelmi tájékoztatója tartalmazza.
A szállodában a hálózati feszültség 230 Volt, ezzel nem kompatibilis elektromos eszközök használata szigorúan tilos, az ebből eredő károkért a szálloda a felelősségét kizárja.
A szállodai szobában kávéfőzőt, vízforralót, vasalót és egyéb, a megszokott utazási szükségletek közé nem tartozó elektromos készüléket – ide nem értve a laptopot, notebookot, tabletet fényképezőgépet, videokamerát stb. –üzemeltetni TILOS! Vasalási vagy mosatási igényüket kérjük, jelezzék a recepción.
Szállodánk tűzjelző berendezéssel van ellátva, ami a legkisebb füstöt is érzékeli. A dohányzás, nyílt láng használata szigorúan tilos! Hamis tűzriadó okozása esetén az ebből fakadó kártérítési igényeket a károkozónak kell megtéríteni.
A vendég tűz esetén köteles a szobában kihelyezett menekülési útvonalat, illetve a helyszínen lévő szállodai dolgozó vagy tűzoltó utasításait követni. Tűz esetén a liftek használata TILOS!
Tűzoltókészülékek a szálloda folyosóin, emeletenként találhatók.
Tűz észlelése, vagy erre utaló jel esetén a Vendég köteles a szálloda recepcióját haladéktalanul értesíteni.
Szállodai szobáinkban beépített szobaszéf található. A szálloda kifejezetten felhívja vendégei figyelmét, hogy értéktárgyait, készpénzét, értékpapírját a szobában lévő széfben helyezze el. A szálloda csak az itt elhelyezett értéktárgyakért vállal felelősséget.
Amennyiben a széf nem, vagy nem rendeltetésszerűen működik, a vendég köteles erről a szálloda recepcióját haladéktalanul tájékoztatni. A tájékoztatás elmaradásából vagy a késedelmes tájékoztatásból eredő károkért a vendég maga viseli a felelősséget.
A SZÁLLODA TERÜLETÉRE BE NEM VIHETŐ ANYAGOK, ESZKÖZÖK
Különösen drága, nagy értékű értéktárgy, muzeális tárgy behozatalát előre be kell jelenteni a szálloda recepcióján, amelyek a vendég kérésére és hozzájárulásával a szálloda által biztosított széfben, biztonsági tasakban kerülnek elhelyezésre.
Fegyver, vagy fegyvernek minősülő tárgy behozatalát előre be kell jelenteni a szálloda recepcióján.
Amennyiben a Vendég a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül nem bevihető anyagot/eszközt visz a szálloda területére, azt a szálloda a Vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja.
Az engedély nélkül bevitt anyagokban/eszközökben keletkezett kárért a szálloda nem vállal felelősséget!
A Vendég teljes körű jogi és anyagi felelősséggel tartozik mindazon kárért és sérelemért, amelyet az engedély nélkül bevitt anyag/eszköz okoz más Vendégnek, harmadik személynek vagy a szállodának.
DOHÁNYZÁS
A szálloda teljes területén (beleértve a vendégszobákat is) tilos a dohányzás, illetve bármilyen dohányhelyettesítő termék használata. Dohányzó vendégeink szállodánk bejáratától 5 méterre vagy teraszaink kijelölt területén dohányozhatnak.
„NE ZAVARJANAK” FIGYELMEZTETŐ TÁBLA
A Vendég a „Ne zavarjanak! Do not disturb” figyelmeztető táblának a szobaajtó külső kilincsére történő kiakasztásával határozottan jelzi, hogy a szálloda munkatársai ne zavarják, ne kopogjanak és ne lépjenek be a szobába.
Ha a szálloda munkatársai a Vendég elutazásának napján a szobája kilincsén „Ne zavarjanak! Do not disturb” figyelmeztető táblát találnak és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda munkatársai 11:00 óra után bármikor bemehetnek a szobába.
Rendkívüli helyzetben (például tűz, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve amikor a szálloda rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van vagy veszélyben lehet, és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda munkatársai jogosultak bemenni a szobába.
TAKARÍTÁS
A szálloda naponta egyszer, 7:00 óra és 15:00 óra között takarítja a szobát.
Amennyiben a takarítást végzők ezen időszak alatt a szoba külső kilincsén „Ne zavarjanak! Do not disturb” figyelmeztető táblát találnak, úgy a szoba takarítását nem végzik el, ezért a vendég díjcsökkentést vagy kártalanítást nem követelhet.
A szálloda a vendég magatartása miatt erősen szennyezett (például hányás,
ürülék stb.)szoba takarításának, esetleg fertőtlenítésének költségét részben vagy egészben a
vendégre hárítja.
A szálloda 3-csillagos besorolásának megfelelően az ágyneműt heti egy alkalommal, a törölközőket pedig 3-naponta cseréljük. Ettől eltérő igényt a recepción kell jelezni.
MINIBÁR
A minibárban kizárólag a szálloda által elhelyezett termékek lehetnek. A minibárban elhelyezett termékek fogyasztása díj ellenében történik. Az aktuális árlista a szekrényen kihelyezve található.
A tartózkodás alatt a szobai minibárból való fogyasztást kijelentkezéskor a recepción szíveskedjenek jelezni és a fogyasztást kifizetni.!
TALÁLT TÁRGYAK
Kérjük kedves vendégeinket, hogy a talált tárgyat adják le a recepción. A recepciónak átadott talált tárgyakat, továbbá a távozás után a szobában talált tárgyakat a szálloda az átvétel napjától számítva 3 hónapig őrzi. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a szálloda megsemmisíti. Az őrzés és az esetleges postázás költségei a vendéget terhelik.
PARKOLÁS
Szállodánk szabadtéri kamerával ellátott parkolóit vendégeink díj ellenében használhatják.
Ha a vendég igénybe kívánja venni a parkolót, akkor bejelentkezéskor a recepción meg kell adnia a jármű forgalmi rendszámát.
Parkolóhely foglalása nem lehetséges, érkezési sorrendben, szabad helyek függvényében lehet igénybe venni.
A gépjárművekben hagyott értéktárgyakért a szálloda kártérítési felelősséggel nem tartozik.
ÉTEL-ÉS ITALSZOLGÁLTATÁSOK
A reggeli büfé formájában vehető igénybe. A reggeli időpontja: 7:00-10:00.
A szálloda laktózmentes, vegetáriánus és egyéb diétás étkezési lehetőséget is tud biztosítani. A vendégnek a speciális étkezési igényét legkésőbb a bejelentkezéskor kell jeleznie.
Kérjük, hogy az ételeket az étteremben fogyasszák el! A szálloda étterméből későbbi fogyasztás céljából sem étel, sem ital nem vihető ki.
Tilos az étteremben máshol vásárolt ételt, italt fogyasztani.
BETEGSÉG
Amennyiben a vendég a szállásszolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálloda orvosi segítséget ajánl fel. A vendég a felajánlott orvosi segítséget, mentő hívását saját költségére, felelősségére és kockázatára veszi igénybe.
A vendég fertőző betegsége esetén a szálloda a 18/1998. (VI. 3.) NM rendelet alapján köteles eljárni. A vendég fertőző betegsége esetén a szálloda jogosult a szállodai szerződést azonnali hatállyal, visszatérítési kötelezettség nélkül felmondani, és a vendéget a szálloda azonnali elhagyására kötelezni.
A vendég halála esetén a szálloda köteles a jegyzőt és a vendég hozzátartozóját – ha neve és címe ismert a szálloda előtt – értesíteni.
RENDELLENES MAGATARTÁS
A vendégek nyugalma érdekében a szálloda teljes területén 22:00 óra után – kivéve a szálloda által szervezett vagy engedélyezett rendezvény, program esetében- tilos a hangoskodás, zenélés, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a szobában zavaró hangerejű televíziózás, rádiózás stb.
A szálloda területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját. Tilos mások megfélemlítésére alkalmas zaklatásnak minősülő vagy minősíthető viselkedés.
A szálloda kizárja felelősségét minden olyan sérelemért, amelyet a vendég magatartása okoz más vendégnek.
A SZÁLLODA KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉGE
A szálloda kártérítési felelőssége azokban a dolgokban bekövetkezett károkért áll fenn – a bevitelből kizárt dolgok kivételével –, amelyeket a vendég a szállodában kijelölt, illetve általában erre rendelt helyen vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a szálloda olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.
Az értékpapírokért, készpénzért és egyéb értéktárgyakért a szálloda felelőssége akkor áll fenn, ha a szálloda a dolgot megőrzésre átvette, vagy a megőrzésre átvételt megtagadta. Az így elhelyezett dolgokért a szálloda felelőssége korlátlan.
Amennyiben a széf nem vagy nem rendeltetésszerűen működik, a Vendég köteles erről a szálloda recepcióját haladéktalanul tájékoztatni. A tájékoztatás elmaradásából vagy a késedelmes tájékoztatásból eredő károkért a szálloda nem vállal felelősséget.
A szobaszéf meghibásodása esetén a recepciónál található központi széf használható.
Mentesül a Szálloda a kártérítési kötelezettsége alól, ha a kár bizonyíthatóan a Vendégek és az alkalmazottak körén kívüli elháríthatatlan ok miatt következett be, vagy a kárt a Vendég maga okozta.
ENERGIA
Kérjük kedves vendégeinket, hogy a szobában való tartózkodás során a világítást csak a szükséges helyen és ideig működtesse. Ha nem tartózkodnak a szobában, kérjük, hogy kapcsolják le a villanyt.
Kérjük, hogy a vízcsapokat a használat után minden esetben zárják el.
Fűtési és hűtési időszakban egyaránt kerüljék a nyílászárók tartós nyitvatartásával történő szellőztetést. Bármely okból történő eltávozás előtt kérjük, hogy az ablakokat és erkély ajtókat gondosan csukják be és azok zárt állapotáról győződjenek meg.
Klímák csak zárt nyílászárók mellett működtethetők.
ADATVÉDELEM
A szálloda a vendég jelenlegi, múltbéli, illetve jövőbeni hotelbéli tartózkodásáról harmadik személynek – ideértve a vendég közeli hozzátartozóit – kizárólag a vendég előzetes írásbeli engedélye alapján ad tájékoztatást. E tájékoztatási tilalom nem vonatkozik a jogszabály alapján történő hatósági megkeresésre.
A vendég tudomásul veszi, hogy a szálloda jogszabály rendelkezése alapján köteles a megkereső hatóság részére a vendég megkeresésben kért személyes adatait kiadni, amennyiben annak jogszabályi feltételei fennállnak. A jogszabályon, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben a szálloda nem emelhet kifogást.
A házirend a szállodai szerződés elválaszthatatlan része.